Jedi Academy Linuxon
Volt egy számomra meglepetés cikk a Jedi Academy játékról a 444 Geekzen. A játék már 13 éves, jó kis nosztalgia a javából, de mivel szabadságon voltam a héten gondoltam újra előveszem. De nem csak a játékélmény izgatott, hanem hogy hol tart a közösség a 2013-ban Raven által GPLv2 alatt megnyitott (majd eltüntetett) játékmotorral.
Egy gyors keresés után megtaláltam a legaktívabb GitHub tárolót, az OpenJK-t. Ez a projekt lett a fejlesztés szélesen elfogadott alapja, a jkhub.org külön mezőben jelzi hogy az egyes modokhoz kell-e OpenJK vagy nem. Az OpenJK csak a játékmotor, szükség van a játékhoz az eredeti tartalomra, amit továbbra is szerzői jogok védenek.
Steamen akció keretében be lehet szerezni akár 3 Euróért is. A Steam a rendes Linuxos kliense mellé kínál egy SteamCMD nevű parancssoros eszközt is, amivel a Windowsos játékok is letölthetőek. A linkelt oldalon a telepítés teljes menete le van írva.
Ha megvan a SteamCMD és be is jelentkeztünk vele a Steam fiókunkban, akkor az OpenJK oldalán lévő parancsokkal töltsük le a Jedi Academy játékot. A parancsok így jönnek egymás után:
force_install_dir "/media/adat/Programok/JediAcademy" @sSteamCmdForcePlatformType "windows" app_update 6020
Ha végzett a letöltés quit-tel kiléphetünk a SteamCMD-ból, a játék az elsőnek megadott útvonalon lesz elérhető. Ha ez megvan, akkor töltsük le a tartalom mellé az OpenJK-t a következő parancsokkal:
cd /media/adat/Programok/JediAcademy/GameData wget https://builds.openjk.org/openjk-2016-11-21-39baf07d-linux-64.tar.gz tar -xzf openjk-2016-11-21-39baf07d-linux-64.tar.gz find install/JediAcademy -type f | while read f; do mv $f $(echo $f | cut -d/ -f3-); done
A letöltés előtt természetesen nézzük meg, hogy a builds.openjk.org oldalon van-e újabb verzió, és ha 32 bites Linuxunk van, akkor azt is cseréljük le a fenti scriptben. A while cikus azért kell, mert a tar csomagban a fájlok plusz install/JediAcademy mappában vannak, amiket ki kell mozgatni onnan.
Ha minden sikerült, akkor teljes valójában el fog indulni a játék:
Az OpenJK még számos bugot tartalmaz, az egyik legfőbb talán az, hogy az egyjátékos történetben ha egyszer meghalsz, akkor az összes script megszűnik működni, és elakadsz a játékban. Ki kell lépni a játékból, el kell indítani újra és működni fog. Talán egyszer kijavítják.
Ha az eredeti játékot már unjuk, akkor jöhet a moddolás. Ehhez rengeteg modot találunk a jkhub.org oldalon. Sajnos a legtöbb mod nem kompatibilis egymással. Ha tetszik az a sok model, amit az SP Character Chooser ad, de szeretnénk játék közben váltogatni az Ingame Character and Saber Menuvel, akkor a kettő együtt nem fog menni. Vagy az egyik vagy a másik fog működni. Ha egy valamivel szebb játékot szeretnénk, akkor letölthetünk egy textúra csomagot, ami nagyon jó, csak pont annyira bugos hogy elgondolkodjak egy javításon:
A Jedi Academy tehát él és virul, egy elég aktív közösség épült köré. Játszottam a gondolattal, hogy jó lenne hozzájárulni, de vannak szerintem szabadabb projektek, amikkel érdemesebb lenne foglalkozni. A Star Wars egy elég erősen jogvédett univerzum és a forráskód eltűnése két nappal a megnyitása után sem volt egy megnyugtató lépés.