Újabb FPS áradat
Ma megint kipróbáltam néhány játékot, meg olvasgattam. Egy Wikipédiás cikkből megtudtam, hogy a MOD-os dolog kezdetektől ott volt az ID Softwares-nél. Na jó, nem kezdetektől, mert a Wolfeinsteinben még nem, de John Carmack felfigyelt arra, hogy a Wolfeinsteint milyen sok ember próbálta bővíteni/átírni, szóval a Doom fejlesztése már úgy zajlott, hogy a motort és a textúrákat, hangokat egyéb pálya kellékeket különválasztják. A többi már történelem! Vagy legalábbis egy-kétszer olvastatok róla már nálam ;). Ebben a bejegyzésben a maradék Quake motorra épült játékot mutatom be, amiket kipróbáltam.
Nexuiz
A játék úgy hírdeti magát, mint aki visszaviszi az ilyenfajta FPS-eket a gyökereihez. “Gyors, halálos küzdelmek, és kiegyensúlyozott fegyverarzenál” hírdetik mindenhol. Jól hangzik, a DarkPlaces nevű Quake II-es motoron nyugszik, a grafikája tehát szép lehet. Ezek a gondolatok motoszkáltak a fejemben miközben szedtem le a 273 megás zip-pet. Aztán játszottam. És csalódtam. A menü elriasztó, legalábbis a Doom-nak és Quake-nek volt ilyen vad 90-es évek forma, a “jövőben mindenki meghal egy számítógépes/robotos világban” feeling. Beállítások szokásosak (minek kell minden játéknak máshova raknia a gugolást?), karakterek érdekesek. Vannak böhöm nagy 300 éves harcos robotok, élőhalottak, hüllők és akadnak emberek is. Amolyan Unreal Tournament-nek mondanám a felhozatalt, bár a krokodil formájú lények kicsit érdekessé teszik. Mindegy, játék a lényeg. Ha jó lenne feledtetne mindent, de nem az. Gyorsnak gyors, olyan mint a Quake III, rengeteg ugrás, futás, liftek, kidobók. A fegyverarzenál nem hogy kiegyensúlyozott, de gallyra teszi az egész játékot. Rakétakilövő stimmel, gránátvető is, van egy shotgun féle, meg az alap fegyver amivel indulok. A többi gáz. Oké hogy nem nagy a sebzésük, tehát ha mellé, akkor nem vesz le, de legalább gyorsan tudjak vele tüzelni, mert így azért esélyem sincs. A pályák hangulata sem ragadott magával, kicsit futurisztikus, kicsit sötét (vagy olyannyira, hogy csak akkor látom az ellent, ha tüzel) de nagyon nem jön be. Nagyon idegen és ellenséges. Unreal pont ilyen. Szóval ez a játék a Quake III-at, vagy Open Arenát nem veri, talán ingyenes Unrealnek elmegy, de abból már régen jobb részek jöttek ki. Azért le lehet tölteni és kipróbálni.
Tremulous
Ez a játék a Sourceforge Közösség Választás Díj döntőse, szóval lehet hogy érdemes rá figyelni. De csak lehet. A játék nem egy egyszerű menj, azt#&39; ölj játék, hanem építeni is kell benne. Bizony! Mégpedig újraéledési pontokat, védelmi berendezéseket meg miegymást. Emberek a rovarok ellen, egy sötét űrközponton. Valahogy nem rajongók a 8 lábúak egy úrhajón párosításért, szóval kicsit messziről álltam hozzá. Elolvasva a segédletet pedig igencsak húztam a szám, hogy egyáltalán letöltsem-e. Az emberek ölésért kreditet kapnak, amiből vehetnek felszerelést és használhatják. Tucat különböző gombbal tucat különböző dologra. Az idegenek ölésért kasztot léphetnek, amikkel különböző tulajdonságok járnak. Megintcsak tucat különböző gombbal előcsalva. Első olvasásra soknak tűnik, ha játszik az ember biztos hamar belejön. Oks, csak nincs benne bot! Szerezni sem lehet hozzá. Internetszerver legalább úgy 50 van, ami nagy ritkaság nyílt forráskódú játékoknál, szóval biztos nagy rá az igény. Én is próbáltam bejutni 4-re, de egyik sem engedett be, pedig public. A számok alapján még lett volna 4-5 hely, de azt mondták hogy tele vannak :?. Erről a játékról akkor ennyit. Tényleg nagy ötlet lehet, hogy a csapat építsen pl. gyógyszer állomást, hogy ne halljon ki a csapat, meg telepítsünk gépfegyvertornyokat, de biztos kicsit megöli a játék pörgését. Nekem nem jött be. Nektek lehet hogy befog, ki tudja. A telepítő 96 mega, amit a hivatalos oldaról be lehet szerezni.
Warsow
Hogy miért kap majdnem egy város nevet egy játék? Le van valahol írva, de az is kicsit amolyan “csak” tipusú válasz. Valami punk zenész használta ezt a nevet, ők átvették, és később kitaláltak rá egy definíciót, hogy egy rövidítés legyen. A lényeg nem is a névben van. A játék önmagát szintén gyorsnak és akciódúsnak nevezi. Ezzel nincs is gond, mert tényleg az. A Qfusion motort használja, ami a Quake II-es módosítása és érdekes effekt van a játékban. Úgy néz ki mint egy rajzfilm! Ezt cell shading-nek hívják, ioQuake-ben is benne van már, de gondolom ez kevésbé érdekes nektek. A lényeg hogy a karakterek és a pálya is rajzfilmszerű, DE NEM MANGA! Ezt a játék honlapján is kiemelték, és én is szeretném hangsúlyozni, hogy egy francia csapat fejleszti, és semmi japán kultúrával kapcsolat dolog nincsen benne. Hogy miért van majdnem minden japán játékban egy lengén öltözött, túlfejlett, szűzies lányka egy nála kétszer nagyobb fegyverrel, azt soha nem fogjuk mi európaiak megérteni. Valakinek tetszik, én kultúra idegennek tartom :?. Na! De a játék tényleg gyors, és vannak beépített botok amik egész jók. Sőt! Túl jók, azt kell hogy mondjam… Egyik körben sikerült a kört -2 fraggel zárnom, a másodikban azért produkáltam ezt a számot pozitívban is :). Szóval nehéz. De megtanultam egy-két trükkös ugrást benne. A botok ilyet nem csinálnak, ők csak pontosan lőnek, meg szerintem 2x annyi életük van, de lényegtelen. A játék tetszik, gyorsan tölt, kicsi a mérete (zipben 87 mega, kicsomagolva 96), nem csak szimpla Quake klón, trükkös ugrások vannak benne, és a hangulat is egyedülálló. Szóval töltsétek serényen!
Nos, úgy néz ki, hogy ez a 3 játék az, ami még Quake motorra épült, és képes felvenni a versenyt némelyik kereskedelmi játékkal. Na jó, nem az összes, még van egy titkos meglepetésem, de azt később ;). Múltkor 2, ma meg 1 olyan játék van, amit érdemes tolni szerintem. Open Arena teljes mértékben Quake III pótló, Smokin’ Guns nagyon jó kis vadnyugatos játék, és a Warsow egy pörgős, mókás lövöldözős. A többi gyenge, vagy túlságosan egyhangú klónozás. Nem tudom találok-e még valamit neten, de azt már tényleg csak akkor írom le, ha érdemes. Meg nem is nagyon fogok keresni, mert pont eleget találtam, hogy egy darabig ellegyek velük :).