Told a kontentot!
Schaffer József, alias angelday megmondta, hogy „tolni kell a kontentot”. Józsi pedig tudja, hiszen ex-indexes, futóblogon nem kisebb celebbel társszerkesztő, mint Winkler Róbert, és hivatalos XMS partnerként felsőkategóriás hipster. Ezt a tanácsot pedig igazán most érdemes megfogadni, hiszen néhány jel már arra utal, hogy a minőségi tartalomszolgáltatás újra szárnyra kaphat.
A szociális háló tartalomgenerálása nem jött be. Még Gabó írta valamikor a Weblaboron, hogy a Twitter és a Facebook azért jobbak, mint az RSS, mert az így érkező tartalmakat már előszűrték az ismerősök. Angelday már közelebb jár az igazsághoz, a Twitteren is ajánlottabb a direkt hírekre kihegyezett ún. announce only csatornákra feliratkozni, mert az ismerősök nem egészen úgy generálják a tartalmat, ahogy kellene. 90-9-1 szabály, ami egészen félelmetessé válik, amikor egy rendkívül intelligens ismerős egymás után linkel be nemkutya és hasonló újvonalas viccportálokat. Az öncélú tartalomról már nem is beszélve, amikor az ember hozzászólásokat és üzeneteket igyekszik kicsikarni az ismerősöktől.
De ez meg fog változni. A Kreatív Online-on találtam egy nagyon jó cikket a témában, de ezt később előfizetéshez kötötték, valószínűleg ők is belátták, hogy a színvonalas tartalomnak újra nagy keletje lesz. A lényeg az, hogy a Global Web Index adatai alapján a szociális média hullámban terjed, mégpedig nyugatról keletre, és nyugaton már nem is olyan népszerű. Egy februári bejegyzésben már feltettem a kérdést, hogy csak rövidtávú trend-e a szociális háló, és kidurran-e mint egy dotcom lufi? Ebben az újabb technológiai trendek sem segítenek, az okostelefonok és tablet gépek a tartalmak fogyasztására lettek kitalálva. Viszont a tartalmat valakinek létre kell hoznia.
Erre a szerepre tökéletesen alkalmas lehet a hasonlóan tomboló trenden átesett blogszféra. Azok a blogok, amik még ma is aktívan működnek, nagy valószínűség szerint több éves múltra, és tapasztalatra tekintenek vissza, ismerik a tartalomkészítés minden fortéját. Miután túlestünk az eddigi évek talán legérdektelenebb Golden Blog versenyén, jogosan érezhetik ezek a tapasztalt, talán meg is öregedett bloggerek, hogy ideje szögre akasztani a billentyűzetet. Úgy gondolom, hogy nem. A minőségi tartalomra egyre nagyobb igény lesz a jövőben, amíg ez nem következik be, addig is toljuk a kontentot!