Kreatrükkitás

Anno, mikor még a Macromedia kezén volt a Flash technológia, és a 6-os 7-es váltás volt, akkor született a Katona is. Fegyvere néhány díszszemle után berozsdásodott, és már inkább veterán focicsapatban nézne szembe az ellenséggel. De nagyon élveztem az akkori Flashben azt, hogy küzdeni kell a határai tágításával! Mennyi oldalnyi tweek tanácsot végigolvastam, mire úgy futott ahogy. Igazi ötletkavalkád, kreativitás, trükkök! Aztán kiestem az ütemből, illetve az Adobe kezdte el eszeveszetten hányni a szenet a gőzmozdonyba, és a határokat már a 3D-nél feszegetik a fejlesztők.

Van néhány bámulatos bemutató, de egy nagyon ötletes 3D demót találtam a neten. A Fisherman’s Day nem játék, hanem csak egy technológiai villogtatás. Mégis azt kell, hogy mondjam, nekem jobban tetszik, mint bármelyik Alternativa3D izomkodás. Ugyanis a demó nagyon egyszerű, akár egy szimpla felülnézeti játék is lehetne, de belevittek egy csipetnyi fűszert, a 3D-t, ami igazán megbabonázza! A Flash sosem lesz id tech 4 motor, ezért továbbra is kell bele a sok kreativitás és trükk, mindezt a sziklaszilárd alapokon :). Jegyezzük meg tehát: a technika nem teszi az életet ízletessé, csak laktatóvá!