Füstölgő fegyverek
Megjelent a Smokin’ Guns 1.0-ás, önálló verziója. Ez még január 1-én volt, de most jutott rá idő alaposabban megnézni.
Erre kellett várni több, mint egy évet? A korábbi beta és modos (Western Quake 3 néven futott) verziókhoz képest igen gyenge a felhozatal. A modellek nem, csak a skinek változtak, ami egy kicsit feldobja ugyan, de még mindig szánalmasak a cowboyok. A botok ugyanolyan hülyék, mint voltak, így gyakran látod őket egymásba gabalyodva, vagy éppen farkasszemet nézve egymással, de teljesen megfeledkezve arról, hogy lőni is kellene. A zene és a pályák adják el továbbra is a játékot (képletesen szólva, mert még mindig ingyenes), de a csupán két darab új pálya kicsit kevés egy teljesen új verzióhoz. Vannak idegesítő jellemzők, pl. a vonatos pályánál ha kiugrasz az állomásra, de nem ugrassz vissza a vonatra, akkor egyszercsak eltűnik a lábad alól a peron és meghalsz. Maga az ötlet nagyon jó, hogy kiugrasz a vonat elején és a végére felugrasz, csak ne ilyen hülyén halnál meg, ha az állomáson maradsz.
Jelenleg a játék elérhető Windows és 32 bites Linux alatt. Bizony! Nincs 64 bites Linux támogatás, mert a saját Quake3 forkjukkal adták ki az 1.0-át. De ó, ugyan miért? Miért nem lehetett fogni az ioquake3-at, átírni ami kell, és a tartalomra koncentrálni? A játék már a modos időszakában kész volt, csupán mellé kellett volna csomagolni az ioquake binárisokat, és akkor most lenne Windows, Linux 32 és 64, Mac OSX, BSD, Solaris és még ki tudja milyen verzió. De így nincs. Így csak rossz szájíz van, hogy minek kellett újra feltalálni a forgótárat, miért nem lehetett inkább gyöngyház markolatot készíteni?!